Uusi tilaus tekijälle minuutissa

WiseMaster toiminnanohjaus, asentaja katolla

Minne pitikään suunnata seuraavaksi?

Remonttimyllyn toimitusjohtaja Tapio Paukkeri kertoi aiemmassa postauksessa omasta näkökulmastaan WiseMaster Flow -toiminnanohjausjärjestelmään. Nyt aiheesta jatkaa saman firman työnjohtaja, Timo Lämsä.

”Välitämme kuukausittain 600-1000 työmääräystä asentajillemme,” Timo pohjustaa.

”Kun tilausjärjestelmästä pyörähtää uusi tilaus minun työpöydälleni, saan siirrettyä sen minuutissa valitsemani asentajan työlistalle. Nopeatahtisia, pieniä huoltotöitä tekevät asentajamme saavat päivän työmääräykset älypuhelimeensa. Jos on tarvetta, voin päivittää kohteet lennosta samalla, kun työt etenevät jossain päin kaupunkia,” Timo jatkaa.

”Olemme nyt käyttäneet Wiseä reilut neljä vuotta. Aikanaan järjestelmän käyttöönotto sujui yllättävänkin helposti. Ensin Wisen käyttöön perehtyi pari asentajaa, jotka osasivat tukea pääjoukkoa, kun kaikki saivat laitteet itselleen,” Timo muistelee.

”Meillähän oli tarjota mukava porkkana siinä muutosvaiheessa, kun saimme antaa asentajillemme käyttöön älypuhelimet. Uuden toimintatavan ja järjestelmän opiskelusta aiheutunut karheus loiveni kovasi, kun sai huippuhienon puhelimen käyttöönsä. Itse käytän WiseMasteria toimistolla pöytäkoneelta, tai liikkeellä ollessani tabletilta. Asentajillamme on tällä hetkellä käytössään Nokian Lumiat, joilla he myös kuittaavat valmiit työt tehdyiksi.”

Työnjohtajalle vähemmän harmaita hiuksia

”Kyllä Wise on kaiken toimintamme selkäranka. Paperilla olevat tilaukset ja työmääräykset saattaisivat unohtua väärään paikkaan, mutta Wisessä meillä on aina ajantasainen tieto operatiivisesta toiminnastamme. Täytyy sanoa, että tämä järjestelmä helpottaa minun työtäni aivan hirveästi.”

”Kun viime vuonna siirryimme pilottiyrityksenä uuteen, web-pohjaiseen tuoteversioon, oli siinä melkoinen totutteleminen, mutta nyt hommat taas rullaavat. Muutosten tekeminen käyttöliittymään on nyt hitaampaa kuin aiemmin. Ilmeisesti ne pitää jotenkin Microsoftilla hyväksyttää ja se ei aina tapahdu ihan päivässä.”  *)

”Erityisesti hyvä asia sähköisessä työmääräysten hallinnassa on se, ettei työnjohto nyt ole täysin sidottu esimerkiksi minuun henkilönä. Joku muu voi tarvittaessa astua puikkoihin ja pääsee aika nopeasti kärryille kenttätyön tilanteesta,” päättää Timo ja lähtee tarkastamaan, miten päivän työt etenevät kentällä.

***

*) Petri M-Technologylta kertoo, että asia todellakin on niin kuin Timo arvelee. Aiemmin muutokset Wisen käyttöliittymään voitiin tehdä jopa lennosta. Nyt päivittynyt ohjelmisto jaellaan käyttäjille Microsoftin Windows Phone -kaupan kautta. Tässä toimintatavassa on monia hyviä puolia, mutta jokainen muutos ohjelmistoon menee Microsoftin hyväksyntäprosessin läpi ja tämä kestää muutamasta päivästä kahteen viikkoon.

Voit tutustua WiseMaster Flow -tuotteeseen www-sivuillamme.

Mainokset

Yksi kommentti artikkelissa “Uusi tilaus tekijälle minuutissa

  1. Paluuviite: Kilpailuetua sähköisellä toiminnanohjauksella | Toiminnanohjaus taskussa

Jätä kommenttisi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s